Sprowadzamy samochody na
indywidualne zamówienie

Autoryzowany serwis i montaż instalacji gazowych BRC

Image not available

Serwis i montaż instalacji gazowych STAG

Image not available

Serwis i montaż instalacji gazowych ZAVOLI

Image not available

Serwis i montaż instalacji gazowych KME

Image not available

KOMPUTEROWE WYPALANIE ORAZ CHEMICZNE CZYSZCZENIE FILTRÓW CZĄSTEK STAŁYCH DPF

Co to jest filtr cząstek stałych DPF?
Filtr cząstek stałych występuje tylko w niektórych samochodach z silnikami Diesla (w większości aut po 2005r). Ma za zadanie oczyszczać spaliny z sadzy. Z zewnątrz DPF wygląda jak dodatkowy tłumik na rurze wydechowej dość blisko silnika. Widać filtr DPF najczęściej po zajrzeniu pod spód samochodu.

Każdy (zdrowy) filtr wypala się jeżeli jego nasycenie zbliży się do 100% i nastąpią dogodne warunki – teoretycznie. Proces wypalania może być zainicjowany już przy nasyceniu rzędu 80%, a nawet 110%. Użytkownik tej marki auta nie jest o tym fakcie powiadamiany w żaden sposób, przychodzi to z czasem, w miarę naszego obycia się z autem. Nie jest to nic strasznego i po pewnym czasie jesteśmy w stanie traktować to jako rzecz normalną i przekonamy się, że pokonując podobne odległości będziemy w stanie przewidzieć kiedy może ruszyć proces wypalania. Najlepszą metodą jest kontrolowanie samemu nasycenie filtra. Możemy to zrobić u każdego mechanika posiadając interfejs do. Sprawdzamy nasycenie oraz dystans w km od ostatniego wypalania. 

Nasz filtr zacznie się wypalać jeżeli nastąpią dogodne warunki do rozpoczęcia wypalania: 
a) dobrze rozgrzany silnik, tj. temperatura około 80 stopni, 
b) rozgrzany układ wydechowy, co ma bezpośredni związek z dobrze nagrzanym silnikiem, 
c) prędkość autka, chociaż jak układ jest wystarczająco rozgrzany to sterownik odpali wypalanie nawet przy zerowej prędkości - stojąc na światełkach lub w korku, 
d) filtr jest odpowiednio nasycony, czyli jego wartość nasycenia jest powyżej 80%,

WYPALANIE SERWISOWE: 
Wypalanie serwisowe jest odpaleniem na postoju za pomocą interfejs-u. Silnik pracuje około 15-40 minut na wysokich obrotach(około 3500) Zabieg ten wiąże się z wymianą oleju, gdyż jest on bardzo rozrzedzony. 
Wypalanie to bardzo bogata mieszanka paliwa, którą silnik nie jest w stanie spalić. Część tego paliwa przedostaje się do oleju, co skraca jego żywotność. Zaleca się, szczególnie przy jeździe miejskiej, częstą wymianę.Oprócz tego należy monitorować poziom oleju. 

Pamiętajmy, że: 
a) do autka z dpf-em stosuje się niskopopiołowy olej, 
b) lejemy przyzwoite paliwo, 
c) sprawdzamy poziom nasycenia, 
d) reagujemy na pojawiające się błędy, szczególnie nie bagatelizujemy usterek związanych z przewodami i czujnikami, 
e) kontrolujemy chwilowe zużycie paliwa, 
f) wypalanie może się wyłączyć przy dłuższym postoju (proces sam się przerwie), 
g) migającej kontrolce świec żarowych (dwa przypadki opisane powyżej), 
h) każde wypalanie rozrzedza nam olej.
 

 
OFERUJEMY:
- DIAGNOSTYKĘ 
- KOMPUTEROWĄ REGENERACJĘ FILTRA 
- CHEMICZNE CZYSZCZENIE FAP/DPF
- WYMIANĘ FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH (w sytuacji gdy regeneracja jest niemożliwa)
 
 
STOSUJEMY SPECJALISTYCZNĄ CHEMIĘ DO CZYSZCZENIA, POSIADAMY KOMPUTERY DO WIĘKSZOŚCI MAREK SAMOCHODÓW NIEZBĘDNE DO WYKONANIA REGENERACJI. 
 
KOSZTY:
- DIAGNOSTYKA UKŁADU WYDECHOWEGO 50zł
- KOMPUTEROWA REGENERACJA 200zł
- CHEMICZNE CZYSZCZENIE ORAZ KOMPUTEROWE WYPALANIE od 600zł